Voor de mijne gebruikte ik de FH012AA R/R zoals gevonden op late model R1's die eerder in deze thread werden genoemd. Ik heb het hier gekregen:
http://www.roadstercycle.com/Vmax%20charging%20system%20repair.htm. De prijs is goed, het wordt geleverd met alle benodigde stekkers, bedrading en connectoren om de klus te klaren, het werd snel verzonden en kwam met veel goede info en instructies.
Ik heb de fabrieksmontageplaats gebruikt en de OEM-beugel aangepast door een platte plaat erop te klinken en twee nieuwe gaten te boren om de nieuwe R/R-eenheid te passen.
Door hem te monteren met de stekkers naar links, bereikt de fabrieksbedrading van de stator met slechts een kleine omleiding.
De nieuwe set-up werkt precies zoals geadverteerd. Spanningmetingen als volgt:
Voor de mod - motorfiets draaiend stationair 13,08V, bij 5K RPM 12,95V. :blech2: ...geen wonder dat ik niet eens twee jaar uit een batterij kon halen.
Na de mod - 14,18V / 14,32V. :hooray:
Na een testrit van 45 minuten bij 50 graden Fahrenheit was de nieuwe R/R nauwelijks warm aanvoelend. Toen, om gewoon een worst case scenario te simuleren, heb ik alle lichten losgekoppeld en de motorfiets stationair laten draaien totdat de ventilator aansloeg; de nieuwe R/R was nog steeds koel genoeg om comfortabel aan te raken! Ik weet uit ervaring dat in dezelfde situatie de oude heet genoeg zou worden om je vinger te verbranden. Wat een verbetering!!!
Bedankt DeCosse en 07d675cm2 voor de waardevolle info, een leuke en nuttige mod zeker :thumbup: