Triumph 675 Forums banner

R/R-upgrade voltooid!!!!

40K views 69 replies 33 participants last post by  Greg57vw  
#1 · (Edited)
Bedankt D'Ecosse. Heb dit vandaag gedaan en het is verbazingwekkend wat een verschil het maakt. :thumbup: Mijn enige moeilijke beslissing was waar ik de nieuwe locatie zou maken. Denk dat het goed is uitgepakt. Iedereen met oplaadproblemen moet dit proberen. :nod: Spanning nummers zijn als volgt 13.33v alleen batterij. gestart en licht aan 14.40v, met grootlicht 14.35, en wanneer de koelventilator motor aan staat en grootlicht zie ik 14.15v. Het is geweldig oh en op 6k en hoger getoerd gaat het nooit over 14.54v. Nogmaals bedankt D'Ecosse dit is veruit de meest nuttige mod die ik ooit heb gedaan.
 

Attachments

#4 ·
#6 ·
Mooi gedaan!

Ik heb net dezelfde gelijkrichter gekocht en ga deze upgrade ook doen. Ik heb ook over de locatie gedebatteerd, dus het is geweldig om je foto's te zien die een alternatieve locatie laten zien.
Ja, ongetwijfeld was dit een moeilijke. Ik wilde een plek die lucht kreeg en geen significante warmtebron te dichtbij, zoals de oem-plek met de motor aan de achterkant en de uitlaat aan de voorkant. Dit was het beste van beide werelden, ik vond het moeilijk om te beslissen.
 
#7 ·
Een regelaar/gelijkrichter doet precies dat. van een online artikel:

De generator zelf bevindt zich in of op de motor, en op de meeste motoren is er een aparte regelaar-gelijkrichter-eenheid die zich ergens op het frame bevindt. De reden hiervoor is dat bijna alle motorfietsen zijn uitgerust met een driefasige wisselstroomgenerator (wisselstroom), terwijl het elektrische systeem op de motor een gelijkstroomsysteem (gelijkstroom) is. Het gelijkrichtergedeelte in de regelaar-gelijkrichter zorgt voor de omzetting van de wisselstroom naar de gelijkstroom die de batterij nodig heeft. De driefasige wisselstroomgenerator wordt zo vaak gebruikt omdat deze veel efficiënter en betrouwbaarder is dan een gelijkstroomgenerator. Hij kan stroom produceren om de batterij op te laden, zelfs als de motor stationair draait. Het regelaar-gedeelte van de regelaar-gelijkrichter wordt gebruikt om de uitgangsspanning (naar de batterij) te regelen op de 14,4 Vdc die nodig is.

In gewone taal zorgt de gelijkrichter ervoor dat de elektronen in één richting stromen (gelijkstroom), en de regelaar regelt de spanning. Als je wilt weten hoe een regelaar werkt, moet je misschien met een elektrotechnisch ingenieur of iemand anders van dat kaliber praten.

Sommige mensen hebben
hun R/R zien uitvallen, dus een aftermarket is een goede keuze om het probleem te elimineren. Persoonlijk heb ik geen problemen gehad... afkloppen. :thumbup:
 
#9 ·
Heeft de 2009 niet de R/R aan de rechterkant, onder de rechter trim, in vergelijking met eerdere jaren waar de hitte een probleem was??? Vraag het maar, want ik denk dat ik dat hier ergens eerder heb gezien.

Ook, als dat het geval is, zou deze R/R passen waar hij op een 2009 zit?

tia
Ik heb de R/R nog niet gezien op de 09-modellen, maar nu wil ik het graag zien... Heeft iemand hier foto's van? Ik ben bereid om het te verplaatsen als iemand een beter idee heeft.
 
#10 ·
Hier is het beste wat ik voor een foto kan doen. Het zit onder de rechter trim. Er is een beugel/steun bevestigd aan de richtingaanwijzerbout die hem omhoog en op zijn plaats houdt. Aan de andere kant van de r/r is de beugel gewoon omgebogen (geen bout) en wordt hij "vastgezet of vastgeklemd" tussen de kuip en de onderkant van de trim.
 

Attachments

#11 ·
Hier is het beste wat ik voor een foto kan doen. Het zit onder de rechter trim. Er is een beugel/steun bevestigd aan de richtingaanwijzerbout die hem omhoog en op zijn plaats houdt. Aan de andere kant van de r/r is de beugel gewoon omgebogen (geen bout) en wordt hij "vastgezet of vastgeklemd" tussen de kuip en de onderkant van de trim.

HTH
Interessant.... dat lijkt me een goed idee, mijn enige afkeer is dat het zo ver weg is van de batterij en dat betekent dat er nog meer draad moet worden getrokken. :whistle: Ik weet het, ik weet het, de luie factor weer. Ik denk dat dat een enorme verbetering is ten opzichte van de oude locatie, maar ik denk dat ik voorlopig blijf zitten. Leuk om te zien dat ze het probleem hebben opgemerkt en een verandering hebben aangebracht. Ik denk dat als je geen tijd hebt om het de eerste keer goed te doen, hoe ga je dan in godsnaam tijd vinden om het opnieuw te doen. :coolgleamA:
 
#12 ·
Zeer mooie, professioneel ogende installatie. Sinds je bent overgestapt op een MOSFET-apparaat, is de locatie niet zo'n probleem meer. Ze worden niet zo heet als het standaard shunt-apparaat. Maar het is allemaal goed. Goed gedaan.
 
#14 ·
Spanningsnummers zijn als volgt: 13,33v alleen batterij. gestart en licht aan 14,40v, met grootlicht 14,35, en wanneer de koelventilator draait en grootlicht zie ik 14,15v. Het is geweldig oh en op 6k en hoger getoerd, het gaat nooit over 14,54v. Nogmaals bedankt D'Ecosse, dit is verreweg de handigste mod die ik ooit heb gedaan.
 
#17 ·
Ziet er geweldig uit. Hopelijk gaat de mijne niet stuk en hoef ik deze mod niet te doen,
maar het is goed om te weten dat je een oplossing hebt.
Zou niet moeten.

Zijn R/R was gemonteerd onder de accubak en boven de uitlaat. Deze worden gaar. Onze motoren monteren hem aan de binnenkant van de rechter kuip (waar het een gedoe is om de kuip erop te krijgen), maar hij krijgt VEEL meer luchtstroom.
 
#20 ·
Als ik de standaard OEM r/r vervang door een van een zx14, heb ik dan nog iets anders nodig dan de r/r zelf? Werken de aansluitingen?
Ik heb dit nog niet gedaan, maar van wat ik heb gezien en gelezen, zijn het verschillende connectoren. Sommigen hebben waarschijnlijk de goedkope manier gekozen en gewoon gewone klemspaden gebruikt. U kunt de juiste connectoren vinden bij easternbeaver.

Of beter nog, haal de R/R hier, hij levert de draad en connectoren en is $25 goedkoper dan wie dan ook.
http://www.roadstercycle.com/Vmax%20...m%20repair.htm
 
#21 ·
Ik zou moeten stoppen met het bekijken van deze threads, nu vraag ik me af of ik dit met mijn racefiets moet doen, aangezien D'Ecosse vermeldt dat het nog heter wordt met minder stroomafname, en zonder lichten, signalen, enz. klinkt het als een mislukking die staat te gebeuren.

Het zou echt zuigen als dat ding kapot gaat tijdens een race en het weekend verpest, beschadigt een defect ook je stator?
 
#23 ·
Ja, ik heb deze mod al een tijdje en het is het zo waard. Ik heb urenlang gereden en dankzij de nieuwe locatie en een betere r/r is het nog nooit zo heet geworden als de oude stijl in slechts 10 minuten. En het opladen... Wauw, het is perfect. :thumbup:
 
#24 ·
Ik heb de mijne een paar weken geleden gedaan. Ik heb het van een 06 R1 voor $80 gekregen. Gemakkelijke aanpassing. Ik heb veel tijd bespaard door de connectoren van de OEM pos af te knippen en lange genoeg uiteinden te laten om nieuwe draden aan te sluiten die ik van de R/R heb getrokken. Ik heb EN krimpconnectoren gebruikt om de verbinding weerbestendig te maken. Het volgende dat ik ga doen is meer krimpkous halen voor de R/R-kant om ze er professioneler uit te laten zien, connectoren en ook de draden te bundelen en vervolgens te schilderen met wat zwarte hittebestendige verf.
 

Attachments

#27 ·
Nee, van wat ik heb gehoord, is het helemaal niet gerepareerd op de nieuwe d675s. Ze hebben gewoon de locatie veranderd. De mijne is onlangs kapot gegaan en ik was op zoek naar verschillende aftermarket-opties, aangezien we allemaal weten dat ze defect zijn en Triumph dat ook weet... waarom vervangen door OEM. Nou, ik heb uiteindelijk Triumph gebeld om te zien of ze hierover informatie hadden, en het blijkt dat alle regelaars/gelijkrichters backorder zijn zonder releasedatum. Ze gaven geen officieel woord, maar ik gok dat daar een reden voor is. Ze zijn nu al 3 weken backorder zonder verzenddatum. Hopelijk brengen ze een bijgewerkt model uit en dekken ze dit onder garantie of voeren ze daadwerkelijk een terugroepactie uit.

Houd je vingers gekruist, maar ja, ik heb er al een aftermarket besteld.
 
#29 ·
Wie verkoopt aftermarket R/R's of redt er een betere voor ons met een budget?
Ebay is je vriend... lees dit http://www.triumphrat.net/speed-trip...r-upgrade.html dit worden de beste 20 minuten die je in lange tijd hebt gebruikt... ga dan naar ebay en shop. Ik heb deze http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...ors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemVersion&item=390085617975&view=all&tid=56266920026

Bewaar gewoon je originele connectoren en hergebruik ze of plan om dit vast te solderen.
 

Attachments

#32 ·
Heb eindelijk mijn Striple R terug met een nieuwe stator, maar ze zeiden dat mijn R/R prima functioneerde. Weet iemand of ze dezelfde waardeloze R/R in de Striple hebben geplaatst als in de D675? Ik vraag dit alleen omdat ik de dealer hiernaar vroeg en hij me prompt, zonder aarzelen, vertelde dat de oplaadsystemen in de Striple en D675 niet hetzelfde zijn en dat er een betere stator in de Striple zit vanwege de hogere belasting van de koplampen. Hij wist het niet zeker over de R/R... dus ik wil het graag vervangen als het dezelfde rommel is als in de D675.
 
#33 ·
Heb eindelijk mijn Striple R terug met een nieuwe stator, maar ze zeiden dat mijn R/R prima functioneerde. Weet iemand of ze dezelfde waardeloze R/R in de Striple stoppen als in de D675? Ik vraag dit alleen omdat ik de dealer hiernaar vroeg en hij me prompt, zonder aarzeling, vertelde dat de oplaadsystemen in de Striple en D675 niet hetzelfde zijn en dat er een betere stator in de Striple zit vanwege de hogere stroomafname van de koplampen. Hij wist het niet zeker over de R/R... dus ik wil hem graag vervangen als het dezelfde rotzooi is als van de D675.
Ik ben geen pro, maar ik neem aan dat ze dezelfde regelaar/gelijkrichter gebruiken. Ik zie niet dat het bedrijf de extra $$$ uitgeeft om verschillende regelaars/gelijkrichters voor verschillende motoren te krijgen. Voor de snelle en gemakkelijke test moet je er gewoon voor zorgen dat je batterij volledig is opgeladen en je motor starten, hem een beetje laten opwarmen en hem dan een paar keer op toeren laten komen. Als je R/R te heet wordt om vast te houden in ongeveer 10 minuten...... Dan is het de waardeloze.
 
#37 · (Edited)
Voor de mijne gebruikte ik de FH012AA R/R zoals gevonden op late model R1's die eerder in deze thread werden genoemd. Ik heb het hier gekregen: http://www.roadstercycle.com/Vmax%20charging%20system%20repair.htm. De prijs is goed, het wordt geleverd met alle benodigde stekkers, bedrading en connectoren om de klus te klaren, het werd snel verzonden en kwam met veel goede info en instructies.

Ik heb de fabrieksmontageplaats gebruikt en de OEM-beugel aangepast door een platte plaat erop te klinken en twee nieuwe gaten te boren om de nieuwe R/R-eenheid te passen.
Image


Door hem te monteren met de stekkers naar links, bereikt de fabrieksbedrading van de stator met slechts een kleine omleiding.
Image


De nieuwe set-up werkt precies zoals geadverteerd. Spanningmetingen als volgt:

Voor de mod - motorfiets draaiend stationair 13,08V, bij 5K RPM 12,95V. :blech2: ...geen wonder dat ik niet eens twee jaar uit een batterij kon halen.
Na de mod - 14,18V / 14,32V. :hooray:

Na een testrit van 45 minuten bij 50 graden Fahrenheit was de nieuwe R/R nauwelijks warm aanvoelend. Toen, om gewoon een worst case scenario te simuleren, heb ik alle lichten losgekoppeld en de motorfiets stationair laten draaien totdat de ventilator aansloeg; de nieuwe R/R was nog steeds koel genoeg om comfortabel aan te raken! Ik weet uit ervaring dat in dezelfde situatie de oude heet genoeg zou worden om je vinger te verbranden. Wat een verbetering!!!

Bedankt DeCosse en 07d675cm2 voor de waardevolle info, een leuke en nuttige mod zeker :thumbup:
 
#40 ·
Heb dit vandaag gedaan en het is verbazingwekkend het verschil.
Drie vragen:

1) Ziet eruit alsof ik precies dezelfde R/R heb als jij (er staat FH008EE 7.2.151 aan de zijkant); waarom heb je 10 ga gebruikt in plaats van 12 ga op je uitgangsdraden? Ik heb net wat 12 ga gekocht samen met de 12 ga Metri-Pack 30 amp zekeringhouder en vraag me nu af of ik 10 ga spullen moet halen vanwege het type R/R dat wordt gebruikt.

2) Was er niet genoeg draad tussen de draad die van de stator komt en de draad die van de R/R komt om ze direct met elkaar te verbinden, zodat je een verbindingsstuk moest maken?

3) Heb je de verplaatsingsbeugel gemaakt?
 
#42 ·
Drie vragen:

1) Het lijkt erop dat ik precies dezelfde R/R heb als jij (er staat FH008EE 7.2.151 op de zijkant); waarom heb je 10 ga gebruikt in plaats van 12 ga op je uitgangsdraden? Ik heb net wat 12 ga gekocht samen met de 12 ga Metri-Pack 30 amp zekeringhouder en vraag me nu af of ik 10 ga spullen moet halen vanwege het type R/R dat wordt gebruikt.

2) Was er niet genoeg draad tussen de draad die van de stator komt en de draad die van de R/R komt om ze direct met elkaar te verbinden, zodat je een verbindingsstuk moest maken?

3) Heb je de verplaatsingsbeugel gemaakt?
1) Ik heb 10 Ga. gebruikt omdat ik het had liggen, maar 12 is ruim voldoende.

2) Ik heb de draden lang gelaten op de ref/rec, ik heb de stekker eraf geknipt, dus ik moest de draad van de stekker langer maken... gewoon een persoonlijke voorkeur, maar je kunt het doen zoals je wilt.

3) Ja, ik heb de beugel gemaakt van een stuk aluminium dat ik van een van de bouwmarkten heb gehaald.
 
#41 ·
Ik heb de oude kabelboom van de oem R/R afgesneden en nieuwe connectoren op de nieuwe RR gesplitst met wat extra lengte om hem met een zelfgemaakte beugel aan de zijkant van de accubak te monteren. Sorry als sommige foto's slecht zijn.
 

Attachments

#43 ·
Ik heb de oude kabelboom van de oem R/R afgesneden en een paar nieuwe connectoren op de nieuwe RR gesplitst met wat extra lengte om hem met een zelfgemaakte beugel aan de zijkant van de accubak te monteren. Sorry als sommige foto's slecht zijn
Ziet er goed uit SuperDave. :thumbup: